Godisdrömmar och matkoma

 
Idag har varit en sådan dag som man önskade att man kunde dublicera sig själv, känns som jag absolut inte hunnit med något vettigt alls. En standardkänsla numera, ja jag skyller på att jag är småbarnsförälder. 
Just nu är Liv på rätt surt humör, antar att det är en fas och vill därför att mamma eller pappa ska sitta bredvid henne (eller helst i knät) 24-7. Hon vägrar att sova i sin egna säng, utan ska alltså ligga och trängas med oss i vår säng. Så sömnen påverkas en del, tyvärr. Några småbarnsföräldrar som har något bra tips till två trötta föräldrar som saknar att kunna kramas om natten??
 
Igår tröttnade jag på att ha en fot i huvudet så jag tog täcke och kudde och placerade mig i soffan, väl i soffan kunde jag inte somna (som vanligt), så jag kollade på Jumanji på Netflix! Kommer ni ihåg alla 90-talister? Helt klart en av de bästa barndomsfilmerna. Hade glömt rätt mycket så det var lite som när man såg filmen för första gången som liten. Klockan 03 drog jag med mig sängkläderna in i sovrumet igen, insåg att jag inte skulle kunna röra mig dagen efter om jag sov i soffan hela natten. Sov några enstaka timmar tills att jag vaknade av Liv som skuttade i sängen, överlycklig och ropade MAMMA!
 
Någon som undrar över hur mitt nyårslöfte går?
Det går faktiskt väldigt bra, har dock insett att jag har ett starkt beroende, ha ha. Drömt om godis nu i 2 dagar i sträck. Fast så länge jag bara äter det i drömmarna så är det ju lugnt eller som kidsen säger lungan, ha ha.
Kan för övrigt tipsa er om en youtubekanal som jag kom över av en slump idag, Matkoma. Är man sugen på något men håller igen, kolla då in dem, kan garantera att du inte är sugen längre efter deras videos. Det var något utav det äckligaste jag sett, måde illa efter att kollat på dem och lite lätt ångest över hur de stoppade i sig. Kort går deras kanal ut på att äta, jävligt mycket. 
 
Nu ska jag hälla i mig en kopp te innan jag besöker godislandet. Puss på er!
Inredning - Småbarnsförälder - inredningsinspiration - sovrumsinspiration