Jag är inte asocial, jag är bara nybliven förälder

Vår första midsommar med barn! Det där med att gå bort med barn under 1 år inte så lätt som man kan tro. Inget vi tidigare reflekterat över, självklart förstod vi att mycket skulle förändras och att det inte alltid skulle vara så lätt men att det mesta gick att ordna. Vilket det givetvis gör. Men just det här med att vara hemma hos någon som inte har barn gör ju att man måste vara extra uppmärksam vad barnet gör eller vad barnet hittar på golvet och stoppar i munnen till exempel. Så det här med att slappna av och njuta av sällskapet man är hos är ju inte så lätt.
Men också alla bekvämligheter som i princip ingen som inte har barn har hemma, exempelvis, skötbord, barnstol, leksaker, barnsäkrat hem och mycket mer! 
 
Med andra ord så valde vi att vara hemma denna midsommar med vårt lilla monster som ska pilla, öppna, klättra, dra ner och äta på allt, haha, så att mamma och pappa också kunde få njuta lite av dagen och inte behöva oroa sig eller behöva släpa med halva hemmet. 
 
Misstolka mig inte, vi älskar att hälsa på vänner och släkt men ifall vi verkar lite disträ så är det därför, vi har koll på 100 saker samtidigt och trötta efter allt bärande på saker (och bebis). Sen när vi kommer hem kan vi tänka tillbaka på den där mysiga fikan/middagen eller den roliga festen och känna oss stolta att vi faktsikt orkade med att vara sociala. Så vad vill jag ha sagt med detta? Förlåt om vi verkar ointresserade eller asociala vi är bara nyblivna föräldrar som ständigt försöker komma in i rutiner och det nya  livet?
Vår midsommar blev i alla fall supermysig och här ser ni mitt nördiga intresse (förutom inredning) dukning!
Hade till och med gjort egna menyer med snapsvisor, buketten kombinerade jag också ihop och band, blev mycket nöjd trots tidsbrist och allt! 
 
Dukning - Inredning