Personalized gift wrapping

7 dagar kvar till den skäggiga mannen kommer på besök, (kanske måste specificera med tanke på skäggtrenden), självklart menar jag tomten! Är ni klara med julklappsinhandlingen? Eller kanske långt i från... Hur långt ni än är komna så kan väl en hjälpande hand i julklappsinpackningsinspiration inte vara helt fel? Därför tänkte jag dela med mig av detta årets julklappsinslagning. Jag tycker det är roligt att personifiera julklapparna, att lägga omtanke i både inslagning och gåva. I år kör jag på temat svart så då fick även julklapparna inkluderas i detta tema. Så vad har jag då hittat på? 
 
1. Stänkmetoden: Lika enkelt som det låter, färg, vatten och en pensel är allt som behövs sen stänker ni ner julklappspappret efter ni slagit in presenten i det. Detta gör ni genom att doppa penslen i färg och sen vatten, sen knackar ni lite lätt på penslen så får ni fram vackra små mönster. Låt detta sedan torka ordentligt innan ni sätter dit band eller kort om så önskas. 
2. Band: Ja enklare än så blir det ju inte, ett enkelt litet band kan göra så mycket, men jag tycker inte ni ska köpa de billigaste plastbanden som kommer på jätterulle, satsa på något finare. I år köpte jag i svart tyg i en hobbyaffär (om du är bosatt i Malmö kan jag rekommendera Slöljd-detaljer, ligger på Triangeln), svart sidenband i meterpris på Panduro hobby och tunna läderband på Søstrene Grene
3. Chalk pennor & kartong papper: Köpte vita och svarta papper i en tjockare modell i storlek A4 för att kunna göra små söta kort i olika former. Chalk pennan valde jag i en vit färg , pennan liknar en tuschpenna och är väldigt enkel att skriva med. Jag kan tycka att pennorna som man använder till griffeltavlor snabbt torkar ut och kan vara lite svåra att skriva med. Så mitt tips är denna penna, finns säkert i de flesta hobbyaffärer, jag hittade min på Slöljd-detaljer, kostade under 50 lappen och finns i regnbågens alla färger, kommer även i två tjocklekar på samma penna! För den som inte har tid att göra små namnkort är denna penna superbra, varför inte bara skriva lite snyggt direkt på pappret?
 
 
Extra tips:
✎ För att få snygga skarvar på inslagnigen använd limpistol istället för tejp.
✎ Använd dig av naturen, stick emellan bandet eller klistra på kortet en grankvist, eucalyptuskvist eller kanske har någon av de vackra julblommorna slagit ut, klipp av en av dessa och använd som en snygg dekor.
✎ Granen barrar en del, så istället för att slänga detta spara i en påse tills det är dags för julklappsinslagning. Köp lim på sprejflaska, spreja paketet och strössla barren över, 3D effekt, släkten kommer bli så impad. 
 
Gift wrapping - Inspiration - mypic