Ordning och reda

Här sitter jag och planerar inför veckan, vilket jag gör varje måndag, jag är nämligen en person som föredrar ordning och reda, att ha någon slags struktur i livet är viktigt för mig, därför är jag ett stort fan utav listor. Jag är en av de som aldrig heller har direkt stökigt hemma, just för att jag trivs bäst så, för jag kan inte riktigt slappna av när det är stökigt runt omkring mig. Varifrån jag fått detta vet jag faktiskt inte, jag har nog alltid varit så vad jag kan minnas. Precis som många andra har jag miljontals tankar om diverse och för att jag ska kunna fokusera på det viktigaste, har jag upptäckt att vardagen blir mycket lättare om jag får skriva ner dessa, därav alla mina listor (man ska dock inte ha för många listor, det ger bara motsatt effekt). Känslan att stryka över något färdigställt är väldigt befriande och avstressande. Så har ni inte testat detta än, gör det, listor förenklar verkligen livet, men framförallt sinnesfriden.
 
Kram på er!
Tips - struktur
Angelica Wåhlin

Åh, jag är nästan tvärtom. Jag blir stressad av listor. Men kanske skriver jag isåfall för många?

Svar: Hehe, jaså, det är en möjlighet, testa en lista som rör veckoplanering i stora drag, inte in i minsta detalj. Det kan vara en bra början :)
Alexsandra Haller