Morgonrutiner

Goaste unge♡ mysigaste lilla tjej jag vet. Våra mysmorgnar fyller mig med energi som räcker långt in på kvällen då det är dags för nattning och kvällsmys♡
 
Vi har verkligen kommit in i en väldigt bra rutin på morgonkvisten, den ser följande ut.
 
➳ Liv vaknar och vill mysa med mamma och pappa, därför plockar vi upp henne och lägger henne mellan oss i sängen.
 
➳ Liv vill inte mys längre utan nu är det dags för frukost, Axel går upp och fixar gröt till Liv, mamma får ligga och dra sig lite till (med sin onda rygg, inget allvarligt, måste bara börja träna ryggen...) 
 
➳ Pappa och Liv kommer in i sovrummet och väcker mamma igen med kramar och pussar, mamma och Liv myser och busar lite innan vi pussar pappa Axel hejdå som går och jobbar. Mamma och Liv går upp och tittar på tecknat och myser. 
 
Verkligen en helt perfekt morgon, eller om jag jag ska vara helt ärlig så borde sovmorgonen för mig bytas ut mot en joggtur eller pw, hade gjort mig gott. Men just tiden Liv får spendera på morgonen med Axel är verkligen jättebra. Tror faktiskt att det är därför de har en sån fin relation. Liv är ju hemma med mig hela dagen och skulle därför annars bara se Axel på kvällen men i och med att han går upp med henne på morgonen får de möjlighet att bonda ytterligare. Det är verkligen så fint att se dom ihop♡
 
Blicken hon ger mig i sista bilden, 'ursäkta mig mamma försöker faktiskt titta på tecknat här...'
Bebis - Föräldraskap - Morgonrutiner - Vardagsrumsinspiration