Jul i vårt hus

December månad, vilket innebär att det är mindre än 4 veckor kvar på året! Hösten bara flög förbi, inte sant?
Min älskade höst blev inte som jag tänkt mig tyvärr, hade så många planerade och roliga blogginlägg, men jag har haft en så fruktansvärd otur i höst. Känns som jag haft alla sjukdomar som höst/vinter bjuder på och lite till... Så har mer eller mindre varit sjuk i 2,5 månad. Antar att immunförsvaret inte varit det bästa efter att vara mammaledig (då jag varit rätt isolerad). Sen inskolning med första barnet är inte det lättaste heller, man är ju inte alls van vid dessa bakterier. Men nog om det!
 
Första advent har inkluderat bakning av lussebullar, adventsfika med mina föräldrar och för en liten stund sedan öppnat vars en adventspresent, ur adventskalendern som hänger smickrande på väggen i vardagsrummet och tillför extra julstämning. Min present innehöll ett doftande ljus från Voluspa, samma ljus som jag köpt för ett tag sedan som jag skrev om, dock tappade jag det i golvet, I know, hjärtskärande. Så det kunde ju inte bli en bättre adventsgåva, ljuset är redan tänt och fyller rummet med ljuvlig och rogivande doft. Axel fick hårvax och Liv en stickad puderrosa onepice från Newbie. 
 
På adventsfikan bjöds det bland annat på hembakade pepparkakscookies. Det är som att äta pepparkaksdeg fast utan att få ont i magen, låter inte helt fel va? Recept på kakan tänker jag givetsvis bjuda er på! Så titta in i veckan för recept och andra spännande inlägg. 
 
Önskar er alla en fortsatt fin första advent♡
Bebis - Bunches - Homestyling - Vardagsrumsinspiration - adventsfika - inredningsinspiration