Say hi to Nino!

Livs gosedjurssamling fick tillskott i söndags av en söt liten noshörning och kan berätta att han numera är Livs favoritleksak. Krabaten har också fått ett namn, Nino♡
Ovan ser ni ännu en liten kompis i gänget, mammuten Nils, årets födelsedagspresent. 
 
Det var ett bra tag sedan jag berättade lite rolig fakta om Liv, så därför har jag satt ihop en liten lista på hennes knasigheter och utvecklingssteg nedan!

➳ Liv "pratar" i telefon, eller i allt som hon anser vara en, det är så roligt att höra. Det är nonstop när hon går runt med något tryckt mot örat och pladdrar på, ha ha!

➳ Hon har börjat trotsa, blev så chockad första gången, då hon satte sig i hissens ena hörn och smilade tillbaks när jag bad henne att komma, men nej hon bara satt där och hånlog åt mig som en liten djävulsunge.

➳ Hon kallar typ alla för mamma

➳ Hon försöker härma när hon ser någon dansa

➳ Hon har också sina egna awesome dance moves, en av dem är, ni vet 'pekfingret mot taket-dansen', samtidigt som hon svajar från sida till sida.

➳ Hon håller sig för munnen och ser chockad ut varje gång något "dramatiskt" eller fantastiskt händer. 

➳ Varje gång vi hämtar henne från dagis sträcker hon upp händerna samtidigt som hon vrålar av glädje, ibland lägger hon också in ovan nämt uttryck.

➳ Hon har också en väldigt märklig grej för sig, vet inte om hon gör narr av mig eller varför hon gör så. Nämligen, när hon gör något olydigt hinner jag ibland inte ens säga ajabaja eller fy utan hon drar då snabbt upp pekfingret och viftar (gör ajabaja tecknet)! Man bara okej?! Säger du ajabaja till dig själv eller till mig?

➳ När man frågar om hon bajsat så pruttar hon med munnen allt vad hon kan, väldigt roande, ha ha!

➳ Hon säger, jaja, mamma, hiij (och vinkar ibland samtidigt) och nej eller nejnej.

➳ Hon klappar händerna efter varje slutförd sång eller om man gjort något bra.

➳ Slutligen hon pratar typ heeela tiden, synd bara att man inte förstår vad hon säger ...

Bebis - Inredning - Leksaker
Tess

Åh, så fin! :)

Svar: Visst är den, fanns andra djur och olika storlekar också från samma serie. Köpt på Illum :)
Alexsandra Haller