Julgranspyntning, paketinslagning och en ny vän

Årets julgran är inköpt! I  lördags traskade hela familjen ut i mörkret och hittade en precis lagom julgran, som nu står ståtligt i vårt vardagsrum.
Liv varvade mellan att skratta glatt och titta på oss fundersamt, "Woho!, ett träd!!, eller vänta varför drar mamma och pappa in ett träd i vårt hem?! Har dom blivit helt galna?" Kan föreställa mig att det var något i den stilen som föregick i Livs tankar. Fast vad vet jag? 
 
Handlade ytterligare några paket på dagen och skyndade mig snabbt hem igen till Liv och Axel, för lite lördagsmys. Lördagen avslutade jag med att slå in ungefär hälften av julklapparna fram till midnatt.
Vi har ju handlat en del paket online, så det har blivit en del springande till posten. De flesta gånger har Liv fått följa med och hon vet ju att det är något spännande i dessa paket för hon har ju sett mig få paket tidigare och vill alltid hjälpa till att öppna. Men nu får hon ju inte det, vilket har lett till ganska många ledsna miner. Så nu har jag börjat säga att det är tomten som skickat paketen till oss för att han ska hinna med att dela ut alla julklappar! Ha ha! Smart va? Som ni också ser lyckades jag tillslut bestämma mig gällande presentinslagningen! Vad tycks? 
 
Söndagen har vi spenderat tillsammans, dansat till musik, sjungit falsk till julmusik och öppnat de tredje klapparna i vår adventskalender! I Livs paket fanns denna underbara noshörning ↓
Alltså hur söt är inte detta lilla gosedjur?! Dör sötdöden Just nu försöker vi fundera ut ett bra namn till vår nya medlem i gosedjursfamiljen. Har ni några bra förslag? 
 
Ha nu en fortsatt fin tredje advent alla fina läsare
Bebis - Christmas - Leksaker - Vardagsrumsinspiration - grayinterior - inredningsinspiration