Skandinaviskt till nya lägenheten

Long time no see! 
Mycket har hänt sedan sist jag skrev här inne, jag har bland annat gått in i vecka 31, så inte långt kvar nu! Längtar tills vi får träffa vår lilla flicka ♡ Kan redan nu berätta att hon är en vild liten unge och väldigt bestämd! (som sin mamma?!, haha)
Mer roligt som har hänt är att vi ÄNTLIGEN har fått en lägenhet (gör en liten glädjedans) och det är en del som måste fixas och planeras tills att flyttlasset går, och när det är? 1 September, jepp 8-9 dagar innan jag är beräknad att föda... Men det ska nog gå det också?! 
Som den inredningstok jag är sitter jag och planerar alla inköp och hur lägenhetens ska se ut. Möbler ska slipas ner och målas om, nya möbler och inredning ska köpas samt skapas. Jag ska anordna en flyttloppis också i lägenheten, som kommer äga rum i Augusti, kommer återkomma om loppisen längre fram. Det mesta till lilltjejen är fixat, vilket känns väldigt skönt, dock har jag ett projekt, skötbordet, jag är inte alls sugen på att köpa ett, de flesta är rätt fula och tar onödig plats, så jag har fått för mig att jag ska köpa en lite högre 50-60-tals byrå som ska stå i hallen och fungera som skötbyrå, så det blir till att besöka olika secondhand butiker i Malmö och hålla tummarna att man hittar något.
Gjorde ett kollage som representerar mina idéer kring stilen och inredningen, kort är det, ljust (framförallt vit), mässing, ask, marmor, gråt (ljusa nyanser), linne, läder, ull, kaktusar, eucalyptus och fikon.
 
Jag ser fram i mot att få sätta igång och inreda och pyssla i vårt nya hem men samtidigt sorgligt att lämna vår älskade etagelägenhet ♡ Så många fina minnen som man kommer ta med sig. Vi kommer bli kvar i Västra hamnen och det är jag så lycklig över, äääälskar denna delen av Malmö, aldrig trivts så bra som här! Lugnet, närheten och omgivningen ♡
Inspiration - Pinterest