DIY: Marmorbord

Det här var alltså ett av mina DIY-projekt som jag pysslat med under veckan, att klä om mitt köksbord med marmor-dekorplast. Blev riktigt nöjd och det är inte alls svårt, dock kan jag rekommendera att man är två som gör detta för att undvika bubblor i plasten. Detta bord är ca 0,7x1.50m, så jag behövde bara en rulle dekorplast och det kostade mig endast 99:-
 
Hur gör man?
Börja med att mäta bordet med ett måttband, längd och bredd så ni vet hur mycket plast ni behöver (lägg till 1-2 cm på varje sida för att det ska räcka för att fästa under bordskivan), dekorplast hittar ni i alla möjliga mönster på byggvaruhus. För att få snygga och raka kanter använd en skalpell eller kartongkniv samt en linjal. Se till så att ytan är ren, fukta därefter ytan med en svamp och sedan är det bara att börja applicera plasten. Använd en fönsterskrapa för att släta ut dekorplasten och minska risken för att få bubblor under plasten. Klart! Svårare än så är det inte:) 
 
Hoppas förresten att ni alla hade en fin midsommar, min var super trevlig♡
 
Inredning - Inspiration - Interiör - byZahla - mypic
Angus

ja men titta va fiffigt! snabbt och enkelt!

Svar: Tack, ja verkligen :)
Alexsandra Haller