Det lönar sig att vara sig själv

Förra veckan var en ganska händelserik vecka, på onsdagen fick jag ett sms från en vän att hon ville träffas innan hon tog tåget tillbaks till Stockholm igen. Självfallet ville jag det, så vi lunchade på ett hamburgarställe. Åååh Jesus vad gott det var! Jag åt deras kycklinghamburgare. Det var så gott att jag bara var tvungen att handlade med mig en hem till hamburgarfantasten (Axel), fast han fick en med nöttkött, ost och bacon, den såg också väldigt smarrig ut! Släng er i väggen Mcdonalds, Max och Burger King säger jag bara. Kan inte minnas vad stället hette men det ligger inne på Malmö Centralstation och mitt emot ett ställe som säljer sushi.
Kände mig lite krasslig i veckan så spenderade resten av veckan i älsklings mjukisbyxor, som vanligt tog han väl hand om mig och bjöd på goda fikor så jag skulle känna mig lite gladare och piggare. 
På lördagmorgon (alla ♥ dag) bjöds det på frukost i sängen, Axel hade lagat Americanska blåbärspannkor! Hade aldrig ätit det innan men ´Oj så gott det var!´. Lägg märke till pannkaksformen, sötaste snubben ever!
Egentligen så skulle vi åka till Köpenhamn, bo på hotell, shoppa och gå på Den Blå Planet, som var min 7 års present. Men vi bestämde att i och med att jag inte var helt kry och hade (har) för mycket i skolan, kunde jag inte riktigt njuta av resan om vi åkte, så vi bestämde oss för att skjuta fram det till Mars istället.
Axel ville ändå hitta på något mysigt med mig så han bjöd mig på middag på Mando, vi beställde in vars en av de största plankorna de hade. Och vet ni vad! Min planka bjöd huset på för de var den 10e plankan, vilket jag blev så där löjligt glad över, haha. Vi köpte också med oss lite finchoklad som vi mumsade på när vi kom hem. 
Två gottegrisar som vi är nöjde i alla fall inte jag mig med det, utan ville också göra något för Axel, så jag bakade hjärtfomad hallonpaj som serverades med rårörd vaniljsås.
Trots en vecka då jag inte var i toppform så var ändå förra veckan en superfin vecka och mycket på grund av min helt underbara pojkvän, tack älskling för att du är du!
Annika

Super mumsigt :)